bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Utrensning.

Publicerad 2012-10-31 18:20:00 i Allmänt,

Nu har det äntligen blivit av. Jag har rensat ut kläder på vinden. Hur gamla
och hur fina som helst, men FEL storlek. Tyvärr! Vi kastade massor i
grovsoprummet. Nu står det 3 kassar med fina kläder som ska bäras
iväg till Myrorna. Nästan nya. Hur ofta använde jag små fina dräkter på
jobbet? Aldrig! Därför blir det skönt med litet luft i garderoben nu.
 
 
Kan det vara luften på vinden som gjort att alla kläder är för små?
 
Nu börjar vårt nya sparsamma liv. Mannen var hos tandläkaren, en expert,
och kostnaden blir 47 000kr!!!! Hur sparar man ihop det på två pensioner?
Jag är nog litet orolig. Tur att vi hann till Lissabon innan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela