bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Höstregn.

Publicerad 2012-11-22 22:59:14 i Allmänt,

Vaknade och kunde nästan inte vakna. Det var så grått och disigt.
Småregnade gjorde det med. Men vi var bjudna på lunch hos gamla
vänner så det kändes ändå mycket bra. Det blev en riktig långlunch
så det var mörkt när vi tog bussen hem. Jag fotade genom bussfönstret
på Slussen. Man kan ana Stomatolskylten. Den tittade mamma och jag
på varje kväll när vi kom från mormor och bytte spårvagn där. Nostalgi!!
 
 
När vi gick över Medis såg vi att en uteservering hade öppet. Inne förstås, men ändå!
 
 
Jag pratade litet med poliserna som finns på Medis varje helg från torsd. till sönd.
Det är tryggt att de finns där på ett av de bråkigaste ställena i stan. Trevliga killar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela