bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

På Nalen.

Publicerad 2010-06-12 10:19:07 i Allmänt,

Min förra rektor hade sin avlutningsfest innan pensionen
igår på Nalen. Där gick jag väldigt ofta i min ungdom och
har inte varit där sen dess. Det var kul att se lokalerna igen.
Där lyssnade jag på jazz och dansade samt drack the-complé
eller läsk. Något starkare fanns inte då. Inne i Harlem uppträdde
amatörer och kända sångare blandat. Man visste aldrig vem som
skulle komma dit.
Men vilken fest det var igår! Så kul att se personalen (mina kompisar)
uppträda. Jag tror att festföremålet hade en underbar kväll. Många
korta men roliga tal, härlig mat och glada människor. Jag tog bara
några bilder med mobilen så de är suddiga men ändå...!



Några "fransmän" läser dikter. SÅÅÅ bra!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-06-12 12:49:53

Låter som en kul helkväll!

Postat av: Bia

Publicerad 2010-06-12 19:40:51

Roligt att Du kom på festen.

Men inga "hurrar-rop" för dig.

Det ska jag ta igen när vi ses nästa gång!

Postat av: erf

Publicerad 2010-06-13 14:03:55

For första gång på Nalen, trevlig upplevelse.

Postat av: Maidi

Publicerad 2010-06-13 18:15:08

Du ser verkligen till att roa dig. Oj så trevligt det ser ut på bilderna. Nalen var bara en dröm för mig. När jag som ung bodde i Jämtland fick jag aldrig åka och uppleva det fast alla pratade om stället.



Maidi

Postat av: ulla

Publicerad 2010-06-13 21:59:21

Vad kul att du kom för det blev ju verkligen en hej dundrande fest! :-)

Sköt om dig i sommar!

Postat av: eva

Publicerad 2010-06-14 11:12:32

Det verkar ha varit en toppenkväll verkligen:D

Hoppas du har lust att kika in på min nya blogg. Det blev den här adressen i stället för tantbloggaren.

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-06-17 22:19:53

Sååå kul var det! Lite FÖR kul för min del kanske:0 enligt maken när jag kom hem.

Jag har en jättefin bild på er pansjosar för min kamera gick varm:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela