bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Det är svettigt nu!

Publicerad 2010-07-12 18:13:28 i Allmänt,

Jag sitter här på landet och rinner bort. Varför åka
till "varmare länder". Vi har det ju bra här!
I lördags hade vi allsång uppe vid kiosken. Vädret
var naturligtvis strålande och vi sjöng och åt och
drack. Det är en sån kul tillställning. Det är Inger
i kiosken som ordnar allt.





På söndagen åkte vi till ena barnbarnets avslutning
på kollot.. Hon har varit två veckor på teaterkollo
för högstadieungdomar med skådisar som lärare.
De skulle visa upp sin föreställning för föräldrar
och andra. Jag måste säga att de jobbat ihop en
kanonföreställning. Både dans och musik fanns med.
Här några deltagare i kostym och smink.



Här en "idolbild" av barnbarnet.



Lägg inte ner kolloverksamheten för den är ovärderlig!!

Kommentarer

Postat av: Selma

Publicerad 2010-07-12 18:52:03

Kollo verkar som det kan vara hur kul som helst.

Postat av: ulla

Publicerad 2010-07-12 22:33:19

Håller med!!!!!

Bevara kolloverksamheten!!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-07-13 15:16:54

Åh vad kul med teaterkollo! Och tjejen är hur söt som helst!



Förstår att du är glad över din mobil! Kostar skjortan?



I morgon, onsdag, kommer jag till Stockholm ett par timmar. Jag är lite galen, komma så kort stund, det blir nog bara fem timmar... (Se i min blogg)



Hej hej - Anna

Postat av: eva

Publicerad 2010-07-14 11:49:28

Vilken jättesöt tjej! :>

Ja du att åka utomlands för att få sol måste vara lika begåvat som...ja vad..;D

Jag förgås av detta elände snart!

Postat av: maritha

Publicerad 2010-07-14 21:59:32

Jag drog till Norrland för att slippa värmeeländet:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela