bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Kul på Lisas.

Publicerad 2010-02-04 17:14:39 i Allmänt,

I går var jag och mannen på bio. Vi såg "Snabba Cash".
Den var hemsk och bra. Den undre världen som finns så
nära oss.
Och ännu mer snö hade singlat ned medan vi satt inne
i biografmörkret. Tar det aldrig slut?
Idag tog vi en tur till Lisas för att fika och träffa dottern.



Hon hade sin lediga dag så då passade vi på. Där satt en
man som berättade följande. " Förr var vi ofta ute på sjön
och då hade vi alltid dunkar med färskvatten med oss. En
gång hade vi köpt en dunk starkvaror. Det kunde man på
den tiden. Fruarna som var med oss skulle laga  lappskojs
till middag men av misstag tog de sprit i stället för vatten.
Dunkarna såg likadana ut. Barnen vägrade äta och sa: Aldrig
mer snapskojs!"

Nicklas fästmö och barn kom till fiket.



Ikväll äter vi pannkakor. Det älskar jag. De ska vara knapriga!!


Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-02-04 18:52:59

Knapriga pannkakor - mums! Hi, snapsskojs...

Postat av: maritha

Publicerad 2010-02-05 00:40:10

Pannkakor är gott! det tycker jag och yngsta dottern men inte dom andra:)

Postat av: Bia

Publicerad 2010-02-05 17:03:07

Pankis, gott!

Jag tycket det ska SLUTA snöa.

Det är ju värsta norrlandsvinter.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela