bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Å vilken dag!

Publicerad 2009-11-20 11:59:42 i Allmänt,

Jag var faktiskt lite nervös för vid 13-tiden skulle jag möta
en lekkamrat från 1:an som jag inte sett på nästan 60 år.
Skulle vi känna igen varandra? Och skulle vi ha något att
prata om? Där stod jag innanför dörrarna till Söderhallarna
och tittade på alla kvinnor som kom in. Några väntade på
någon så jag gick fram och frågade om de hette ..."Nej
jag heter Maj-Lis" ,svarade en. Då såg jag henne. På långt håll
visste jag att det var hon. Vi satt på serveringen i över 2 timmar
och hade så roligt och försökte komma ihåg, men vi hade olika
minnen och kul var det.



Sedan på kvällen var jag och mannen på China och såg Hairspray.
Musik och dans. Rolf Lassgård var så bra! Gladys Del Pilar sjöng
så taket lyfte sig. Alla var bra. Vi pratade lite med paren som satt
på varsin sida om oss. Det visade sig att bägge paren hade sett
samma föreställningar som vi och att de skulle se samma som vi
i vår. Är vi en liten klick av människor som ser allt??



Jag somnade glad efter en SÅN dag.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-11-20 16:26:51

Ni tillhör klicken som ser allt i alla fall ;-)

Vilken kanondag!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-11-21 17:09:15

Va kul att ses efter så lång tid. Jag har också träffat kompisar efter långeliga tiders tid som vi inte setts. Jag lekte med en kille på 50-talet innan vi började skolan. Han är ett år äldre än jag och när han började skolan kunde han inte leka med mig, en småtjej. Jag sökte upp honom för 10-15 år sen och nu har vi kontakt och hans fru och jag har mycket gemensamt och har haft utställning ihop.



Anna

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-11-22 19:24:11

Vilken underbart härlig dag du haft först en gammal skolkamrat och sen en härlig föreställning.

Kram Ingrid

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-11-22 21:47:21

Du är så tuff och framåt! Jag kommer inte ens ihåg de som gick i min första klass. Jag kanske också hinner gå på Hair och andra roligheter när jag blir pansjo...men då kan jag ju inte spela basket...tufft val!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela