bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Trevligt trots isvindar.

Publicerad 2009-03-27 17:46:24 i Allmänt,

Mannen och jag gich till Lisas för att ta en slät kopp kaffe.
Där var det påskpyntat. Vi fick ett fat med smakprov på
en god kaka. Vem kan motstå sådant? I köket dansades
och fejades som bara den. Lena PH släng dig i väggen!



Mannen gick hem och jag fortsatte till Söderhallarna för
att möta några vänner. Vi hade en stund på Melanders
med mycket skratt. Vi hade ett riktigt "spanbord". Vi såg
kända och okända personer gå förbi. Somliga stannade
och bytte några ord med oss. Härligt sätt att avsluta en
vecka, även för en pansjo som jag.



I kväll äter vi gravad lax med dillstuvad potatis som vi
inhandlade på förmiddagen hos Melanders. Sen ska
jag rösta på Magnus. Han har gjort mest framsteg.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-27 18:02:23

Grattis Ulla!(och ni andra oxå)

Du var ju törstig redan igår!

Jag ska få Tapas lite senare ikväll på söder.

Jag bojkottar Letś Dance - nu är ju inte Morgan kvar...menå andra sidan har jag ju inte röstat heller...

Trevlig helg!

Postat av: stina

Publicerad 2009-03-27 18:09:02

Dom där tanterna känner jag minsann igen ...eller var det några andra kändisar ni såg??

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-03-27 18:48:02

Ja jag ska också rösta på Magnus, han är duktig.

Tack för din kommentar.

Kram Ingrid

Postat av: Bia

Publicerad 2009-03-27 19:36:40

Vicka glada tanter!

Glada över att få en stund med dig, Bella.

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-03-27 20:00:56

Fyyyyyyyyy! Smita iväg sådär utan att säga något till mig! Då får jag väl supa mig full här med rödvin och sörja att Morgan inte är kvar!

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-03-28 11:30:17

Du gör så bra reklam för Stockholms södra del. Jag blir så sugen på ett Stockholmsbesök igen, snart, men inget är just ni inplanerat.



Du tipsade ju mig om restaurangen på Götgatan, som jag och några vänner besökt. Jag berättade för dem att en blogg-vän tipsat mig.

Postat av: marie

Publicerad 2009-03-28 23:13:46

fasen vad gott med lax och stuvad potatis!

Postat av: marie

Publicerad 2009-03-28 23:27:47

tack :)

Postat av: Fii

Publicerad 2009-03-29 03:19:55

hejsan.. detta vill du inte missa :) När man som medlem på denna sida samlat ihop 400 poäng får man ett presentkort på 150 kr hemskickat. Man kan välja mellan Kicks, Åhlens, H&M & Nelly.com .. Jag har varit medlem i ca 3 veckor.. Om ens det? och har nu 329 poäng!!.. Så helt hopplöst är det ju inte.. <b>Blir du medlem via denna länken får du 50 poäng direkt!!</b> http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=191211

Postat av: Lena

Publicerad 2009-03-29 11:13:12

Hahaha...snygg bild på mannen i Lena BH stuk :)



Gott det låter...hoppas du får en fin söndag också, Kram!

Postat av: Anmaja & Lussekatt

Publicerad 2009-03-29 19:02:11

Lisas - ja det får jag tydligen inte missa nästa gång jag kommer upp! Det verkar sååå mysigt att gå dit.

Är Du på Silvergen nånting? Jag har inte varit där på eeevigheeeter! Ska nog kika in nu.

Hadebra på söndagskvällen!

Anmaja

Postat av: Krisitna

Publicerad 2009-04-01 16:32:21

Det var jag som skrev nyss men namnet hade försvunnit...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela