bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

När kommer våren?

Publicerad 2009-03-31 17:30:25 i Allmänt,

I går höll jag på att blåsa bort och frysa ihjäl på Götgatan
på väg till Lisas. Där fikade vi och åt en av årets sista semlor.
Vi mötte också en vännina till dottern. Vi gick runt bland
Söders bokhandlar men köpte inget. Hon är från Holland
men arbetar på en skola i London. Jag fick öva min engelska
och hon sin svenska. Hon har studerat vårt underliga och
svåra språk. Det gick bra för oss båda och för mannen också.
Vi avslutade på Melanders i Söderhallarna. Struparna var så
torra då.



Här fikar vi på Lisas Café.
När vi gick ut i dag, mannen och jag, såg jag vårtecken på gården.



Sen gick vi runt halva Söder (nästan) med paus för fika och besök
i affärer. Jag hittade en perfekt damaffär för mig. Där köpte jag två
oumbärliga jumprar/tröjor. Färger som passar till solbränna så nu
blir det bara att pressa, som jag inte gillar.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2009-03-31 17:46:07

Var, var är bilden på jumrarna.

Jag fick åka tillbaka igår och byta brallorna, helt plötsligt var storleken alldeles för stor!?

Vad åt och drack vi i fredags????

Postat av: Anmaja & Lussekatt

Publicerad 2009-03-31 20:04:05

Hej, så vackert med krokusarna. Kul att Du gillar mina foton i bloggen. Vet inte om Du sett andra foton som jag knäppt? De finns här på några olika sidor om Du är intresserad: http://medlem.spray.se/balkonganna/

Du undrade om jag är "omakastengods" - ja det är jag och jag har accepterat Dej som vän på Facebook.

Hadebra!

Anna/Anmaja

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-03-31 20:32:33

Fina krokusar. Då är det vår på väg.

Det är kul när man hittar tröjor som man gillar.

Kram Ingrid

Postat av: Berit

Publicerad 2009-03-31 23:35:06

Jamen hej Bella, här är Bettan. I vår trädgård i Hässelby blommar det också för fullt med krokusar, snödroppar och en hel del växter börjar knoppa till sej. Det är så härligt.

Kram MrsBettan

Postat av: maritha

Publicerad 2009-04-01 16:55:33

Har spanat i varenda rabatt jag såg idag när jag var på promenad med hunden...men inte enda liten krokus=(

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-04-01 20:04:39

Hehe...det där är väl det närmaste naturen du kommer:) Fröken Berit hade visst hittat blåsippor i SKOGEN! Vad serverar Lisas näst efter semlorna??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela