bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Landet i helgen.

Publicerad 2009-06-01 17:07:48 i Allmänt,

Den här helgen var det ju verkligen helg. Då menar jag
Mors Dag så klart. På söndagskvällen när jag och mannen
tog världens kortaste promenad ner till bryggan ringde
dottern och sa "Hej MOR!". Tänk att hon tänkte på det.
Sånt värmer ett hjärta. Inte grattar jag henne på Barnens Dag.
Kommer knappt ihåg hennes namnsdag. Fy på mig.
Nu står precis alla träd i blom. Hur fint som helst.
Där sitter vi på altanen och bara njuter och fikar. Ja,
mannen jobbar också. Han satte t. ex. ner 5 potatisar
i jorden så nu är det bara att vänta på undret.



Jag har köpt en ny mobil igen. Varför är jag sån?

Kommentarer

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2009-06-01 19:08:38

Hej! Angående den stora bullen i Göteborg. Du är bara avundsjuk för att inte "Bull-Niklas" bakar såna stora.............ha,ha ;0)

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-06-01 19:22:10

Min son SMS:ade och min dotter bjöd på middag. Det tycker jag är ett lagom firande av Mors dag. En telefonsignal är helt okej också.

Lycka till om Du ger Dig på brödet i min blogg!

Anna

Postat av: ulla

Publicerad 2009-06-01 19:23:41

Jaha, får vi inte se någon bild av mobiltelefonen :-)

Postat av: Bia

Publicerad 2009-06-01 19:41:55

Bildbevis på nya mobilen. Jag vill se FÄRGEN!

Postat av: maritha

Publicerad 2009-06-01 20:25:50

man får dom barn man förtjänar säger dom, det stämmer väl bra=)kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela