bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Herman är här!

Publicerad 2009-06-03 20:35:53 i Allmänt,

I går kväll strax efter 21.00 fick jag ett telefonsamtal. Det var
Herman som anlände och eftersom porten var låst tog jag
hissen ner och hämtade upp honom. Han var redan på dag 3
så jag rörde lite i bunken. Han står nu i vårt kök. Jag har "matat"
honom med mjölk, mjöl och socker i dag. Det är spännande att
se om det blir en kaka av honom. Nu funderar jag på vilka 4
vänner som ska få varsin del efter dag 10 och fortsätta.



Ena barnbarnet åt middag här så mannen lagade hennes favoriträtt,
Elvisbiffar. Hon slutar 6:an om en vecka och tänker nog en del på
högstadiet. Hon tycker att det ska bli kul men är rädd för att de inte
har musik, som är hennes älsklingsämne, förutom franska .



Jag har varit inne hela dagen och det känns bra. Nu ska jag ta en påtår
och titta på Sommer.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-06-03 20:37:46

Ska herman stå och bubbla i 10 dagar!!? Vad är det för påhitt? Hm, jag är tveksam...

Postat av: Elin Thor

Publicerad 2009-06-03 21:55:23

Hej! Jag har startat en ny bloppis där det kommer ut massvis med annonser med kläder under flera veckor nu, det ligger redan flera plagg ute :) Kika in vettja, du kanske hittar någonting du kan fynda? http://elinsbloppis.blogspot.com/ Ha en trevlig kväll! :)

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-06-03 22:06:41

Du blir kanske en konkurrent till Lisas ha ha ha...

Kram Ingrid

Postat av: Stina

Publicerad 2009-06-04 10:23:18

Kan den där herman verkligen bli en smaskig kaka ???Lite gammal smet blir det ju till slut....

men oj , det ser ut som om vi har köpt likadana mobiler!

Skulle vara kul om du vågade dig ut till förorten för att hälsa på i min nya pyssellokal! (kanske att Bia kan eskortera dig!?)

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2009-06-05 11:17:56

Jag känner nästan doften på Herrman när jag ser smeten men som sagt jag skötte den och donade men sen blev det aldrig av att göra någon kaka.

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-06-05 23:51:06

När barna var små hade vi också en Herrman, men jag kan inte minnas att det var nån större hit, den där kakan vi till slut kunde baka. Men jag kan ha glömt.

Hadebra i morgon på nationaldagen!

Anna

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-06-07 15:37:02

Jag har också haft en Herman för många år sedan, men sparade den inte efter att jag gett bort delar av den.



Speciellt det där att börja "högstadiet".

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela