bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Mellan skidåken.

Publicerad 2009-02-21 17:21:46 i Allmänt,

Det var mycket skidåkning på längden och tvären i tv
i dag. Vi bröt oss loss mitt på dagen och träffade en
vän på Lisas. Där var det proppfullt med glada människor.
Jag vräkte i mig en semla, igen. Nicklas ville vara med på bild!



Sen gick vi vidare till Söderhallarna för att köpa dyrt kött.
Vi är fattiga pansjon så vi har levt billigt hela veckan men
i dag slog vi till med två stora biffar för 250 kr!

  jämför med den gamla tändsticksasken!

Just nu står potatisgratängen i ugnen. Vi kommer inte att orka de
stora biffarna. Man kan ju dela en och göra något annat gott med
den andra. Ett glas rött till maten och vi är nöjda. Till Melodifestivalen
senare ska vi mumsa i oss en god dessertost och kex. Det känns
att vi lever lyxliv på den drygt halva lönen. Konstigt nog.

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-02-21 17:49:47

Jag blev ju tillfrågad att hänga med men var uppbokad på ett dop. Ulla ser ut att njuta av Bull-Niklas sällskap, hihi! Vi får också potatisgratäng idag men med billig entrecot.

Sååå, du har turkosa kläder som ska ut och resa?? Till ett varmt ställe förstår jag!

Postat av: stina

Publicerad 2009-02-21 21:33:00

Vilka köttbitar!!! Å dyra! kanske att ni kan smaska på dom hela veckan....undrar fortfarande VART SKA NI ÅKA????

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-02-22 10:56:23

Du har förmågan att sätta guldkant på tillvaron. Det låter riktigt trevligt att vara pensionär utifrån hur du beskriver dina dagar.

Postat av: c

Publicerad 2009-02-22 11:12:31

fina bilder :)

Postat av: c

Publicerad 2009-02-22 15:22:06

sv: japp :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela