bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Möte i Förorten.

Publicerad 2009-08-26 11:24:07 i Allmänt,

Vi hade träff med Muntra Fruarna i går. Den som vi skulle hem till
har flyttat till en närförort, vid T-banan. Men vad hjälpte det oss 4
damer utan lokalsinne! Vi hade muntlig och skriftlig vägbeskrivning.
Dessutom hade en "munter fru" dragit ut vägen från Hitta.se. Inget
kunde gå fel! Trodde vi. Men jag vände som vanligt kartan upp-och-ner
i mitt huvud. Så är det alltid. Så vi travade iväg precis åt fel håll. Vi gick
och gick tills vi förstod att det var helt fel och vände tvärt om. Sen frågade
vi minst 10 personer om vägen men INGEN visste. Efter många
kartvridningar och många skratt kom vi fram! Är det inte typiskt.
Vi ska hålla oss på Söder tydligen.
Maten var supergod med kräftor till förrätt! En falsk men fin öppen spis
hade hon. Det sprakade som om den var riktig.







Hemresan gick som på räls.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-08-26 16:27:00

Du som är ett teknikfreak,dags att skaffa GPS ;-)

Postat av: Bia

Publicerad 2009-08-26 20:55:20

Livsfarligt med en Bella och en karta!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-08-26 23:00:42

Hi hi hi en skock damer som försöker att hitta...

men huvudsaken att ni hade trevligt och roligt under er promenad.

Kram Ingrid

Postat av: Anmaja & Lussekatt

Publicerad 2009-08-27 14:02:27

Så olika vi är - jag är 'kartoman' som jag nyligen skrev på min blogg. Älskar att kolla kartor och gå efter dem. :-) Ni ser ut att ha haft en trevlig dag ändå.

Kul att se dej i bloggen igen!

Anna

Postat av: vivan

Publicerad 2009-08-27 19:51:42

Sååå, ni tog tricken hem!!!

Kramen!

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-08-27 21:53:36

Mys vid brasan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela