bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Möte med bloggkompis.

Publicerad 2008-09-16 16:37:52 i Allmänt,

Nu vet jag vad det var som sniglade fram på vår gräsmatta.
Jag tittade på Riksmuseet och hittade den här bilden



Där står det att den är 15 cm lång och att den inte tillhör vår natur,
men den är inte farlig. Nu är den snäll men död. Den heter Pantersnigel.

Som av en händelse hälsade jag i dag för första gången på en
bloggkompis, "pantersylvia". Vi pratade som om vi varit vänner länge.
Hon arbetar en dag i veckan i en jättefin affär på Hornsgatan. IM-butik
som betyder individuell människohjälp. Många superfina saker.
"Vill-ha-grejer" om ni förstår.



Dagens fikabild är från...Söderhallarna!



En rolig skylt kom i min väg. Nu vet jag att min man kommer från
Asien, eller vad ska man tro?



Heja Norge!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-09-16 17:32:57

Men äääh vilken äcklig snigel!!!!

Tur att jag inte har den i min trädgård.

Postat av: vivan

Publicerad 2008-09-16 19:15:04

Fy,för de där sniglarna...äter upp mina blommor...

tack för gullig kommentar hos mig på bloggen..jättekul med nya läsare...välkommen åter...kramiz:)

Postat av: stina

Publicerad 2008-09-16 19:51:17

Ja men vaddå...ligger inte Norge i Asien???

Kul att träffa på en bloggare men inte kul att träffa på det där äckliga djuret!

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-09-16 19:57:42

Pantersnigel, hm.

Vet inte vad jag ska tycka.

Sniglar=blääää men panter=gullig o fin.

Amanda säger ÄCKLIG!!! Hon gillar VERKLIGEN INTE sniglar!

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-09-16 22:46:50

Har sidan med info ngn idé om hur pantersnigeln kunnat hamna där den gjorde, alltså där ni hittade den?

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-09-17 16:47:41

Pantersnigel

Det är en fredlig figur som lever på döda växtdelar i trädgården dvs inte någon mördarfigur.

Ang byggen i allmännhet så är hemligheten enkel bra verktyg.

Kap och gersåg som ger vinkelräta kapsnitt, cirkelsåg som går att vinkla, sticksåg och bra skruvdragare och en ide om vad man vill göra.

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-09-17 22:15:14

En fika innan jobbet låter kul. Jag brukar försöka få i mig nåt att äta innan jag går på mitt pass. Jättetrevligt med sällskap. Vi hörs om detta.

Postat av: anni

Publicerad 2008-09-17 22:46:10

Hej!

Jag tänkte bara berätta att jag kommer till Stockholm 29-30 september, och jag skulle uppskatta en vänlig själ som skulle kunna tänka sig att hålla mig sällskap på dagen den 30 eftersom min vän då går i skolan.

Du kan väl höra av dig på min mejl.



Kram!

Postat av: vivan

Publicerad 2008-09-17 22:48:19

ja,vad bra ! det är det som är skillnad på män och kvinnor...kvinnliga ledare (chefer) känner konkurens om någon är bättre än de...inte alla men det är ofta så...tack för kommentaren...kramiz:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela