bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Muntra Fruarna .

Publicerad 2008-10-09 23:31:02 i Allmänt,

Nu har de varit här hos mig, de Muntra Fruarna. Jag har ju
nyligen kommit hem från en liten resa, så jag orkade inte
laga något "piffigt" utan det fick bli spagetti med köttfärssås.
Alla tyckte att det var gott. Där ser man, det går lika bra att
ta det lite enkelt. Vi skrattade som vanligt och hade roligt.





De gick hem ganska tidigt så nu har jag diskat allt och
plockat undan. I morgon åker vi till landet. Det känns
som om det var evigheter sen sist. Det ska bli kul. Jag
tar med altsaxen så hoppas jag att jag sätter i gång att öva.

Kommentarer

Postat av: maritha

Publicerad 2008-10-09 23:53:08

Det syns att ni har roligt ihop=) vilket mysigt liv du har, så vill jag oxå ha det som pensionär......

Postat av: Bia

Publicerad 2008-10-10 18:15:18

Bra husmanskost är också bra bjudmat.

Och huvudsaken är att man har kul när man träffas och det har ju ni muntra fruar.

Postat av: Elena CN

Publicerad 2008-10-10 18:40:34

Maten blir så mycket godare med gott sällskap!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-10-10 23:08:57

Saxofon har ett så fint ljud. Det är som en röst. / Ninna /

Postat av: maritha

Publicerad 2008-10-11 00:20:47

Oj vad nervös jag var....men Robin är kvar=).Du får väl oxå rösta på honom eftersom han bor i Stockholm numer, han gick ju nån rockgymnasieskola där och hans mamma bor i Södertälje( är från Mörkö från början)men pappan bor kvar här.

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-10-11 09:50:55

Sax tidernas instrument uppfunnet av Agaton Sax 1846 om jag inte minns fel. Härligt ljud vår yngsta dotter har spelat sax och den äldsta klarinett. Snacka om svänggäng i hemmet.

Postat av: stina

Publicerad 2008-10-11 23:03:38

Ja ni ser verkligen muntra ut!! Skojjigt att ni träffas på det här viset!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela