bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Teater/Musikal.

Publicerad 2008-05-29 22:13:24 i Allmänt,

I kväll var det årets upplaga av Hjulstaskolans Musikal på
Boulevardteatern på Götgatan. Det är elever som går på
högstadiet som gjort både text och musik. Med hjälp av
duktiga lärare och en proffsregissör. I år var föreställningen
mycket, mycket bra. Deras tankar och berättelser gick rakt in
i hjärtat. Jag träffade även en gammal elev som gick hos mig
på lågstadiet. Det var ett mycket kärt återseende.

  Publiken har just lämnat salongen.

Jag fick ett pris av en klass i min gamla skola som "Den bästa kommenteraren"
Jag läser alltid deras klassblogg och brukar skriva kommentarer. Priset
var en DVD med deras föreställning om Amerikaresan. Det ska bli
så kul att se den.



Jag har nog ett gummiband fäst mellan mig och skolan. Jag återkommer
hela tiden dit. Jag har ju varit pansjo i ett år snart men ändå...

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2008-05-29 22:22:25

Trevlig Resa till Amerika!

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-30 21:59:05

Tyvär så såg jag inte Resan till Am....jag kom försent så jag fick lov att sitta i omklädningsrummet (i gympasalen) och lyssna (ville ju inte gärna öppna dörrarna och störa föreställningen)......

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-30 21:59:42

Tyvär så såg jag inte Resan till Am....jag kom försent så jag fick lov att sitta i omklädningsrummet (i gympasalen) och lyssna (ville ju inte gärna öppna dörrarna och störa föreställningen)......

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2008-05-31 14:00:11

Javisst var det en fantastisk föreställning! Jätteroligt att du och Harald alltid dyker upp när det är trevligheter på gång.

Kanske kan du få se Amerikaresan "live" i höst. Det finns chans att den kan visas på Älvsjömässan i vecka 44.

Kram,

Elisabeth

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-01 12:05:38

Sådana här jobb i skolan är verkligen ngt som eleverna senare minns. Inte enbart resultatet är viktigt utan även processen på väg till resultatet.

Postat av: Kerran

Publicerad 2008-06-02 15:36:56

Ja nu har vi gjort Sthlm till och med Söderhallarna, fint ställe.

Men kanske är det läge att knippsa navelsträngen till skolan, eller?

Postat av: Elena

Publicerad 2008-06-02 19:07:32

Är ni ute på landet eller?

Sacknar dina inlägg!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela