bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lissabonresan.

Publicerad 2008-05-28 19:53:20 i Allmänt,

Vi hade i alla fall inte tur med vädret. Annars var det bra.
Vi hittade flera små fina krogar att äta på.





Vi besökte Portvinsinstitutet och där testade vi 20-år gammalt portvin.



Vi åkte ut till Oceanariet som är ett av Europas största. Det var vi och tusen skolbarn.



Vi såg "Jesus Christ Superstar" på en gammal fin teater. De sjöng på portugisiska.



Det bästa var nog ändå de typiska kakorna till kaffet på alla uteserveringar.



Jag förlorade på något obegripligt sätt min plånbok och fick sitta i telefonen
halva sista natten för att spärra korten. I dag har jag beställt nytt IDkort m m.
I kväll träffade jag några kamrater samt barn och barnbarn på Medis. KUL!




Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2008-05-28 20:30:54

Det blev många goa skratt på Medis. Det är bra att ni kommit hem igen. Så det blir ordning på de bakade potatiserna igen.

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-28 22:31:16

Men oj ni är ju betydligt lättkläddare här i Sverige! Välkommen hem till värmen!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-28 22:33:31

Ni verkar ha hunnit med en hel del. Regnade det eller var det kallt. Vad menar du med "inte tur med vädret"?

Postat av: Bia

Publicerad 2008-05-29 20:42:29

Hu, du ser kall ut i Lissabon men varm och gosig på Medis.

Postat av: maritha

Publicerad 2008-05-29 21:30:13

Synd att inte vädret var bättre men ni ser ut att ha haft trevligt ändå. Kul med alla fina bilder du lägger ut,den blå fisken är ju urläcker=).

Herregud vad lika din dotter och dotterdotter är, ser ju ut att vara samma person i en yngre och äldre upplaga=).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela