bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Först varmt sen kallt.

Publicerad 2008-05-13 17:49:47 i Allmänt,

Hela helgen var solig och högsommarvarm. Barnbarnen
kom med buss på fredagen. De lekte och solade, ja de till
och med badade i sjön. C:a 16° sa de att det var.
På lördagen åkte jag med mina pansjokompisar till Norrtälje.
Där var det loppis till vår glädje. Jag hittade inget åt mig själv
bara till barnbarnen. Men vi tog en fika i skuggan för solen
var så varm.



I dag var det kallt och på natten var det frost. Då packade vi
ihop våra saker och satte kurs mot Söder och nu är vi hemma.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-13 21:25:12

Sexton grader brukar funka. När det är fjorton brukar det göra ont i kroppen. Hurtigt i alla fall. / Persilejland.

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-05-14 18:55:24

Ja, och idag när det nästan "dunjacka på" igen.

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-14 19:13:02

Va!!??? En loppis utan att hitta något att handla? Måste ha varit en dålig loppis!

Ja visst var det ett härligt sommarväder i helgen....till skillnad mot i dag ! Kram Stina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela