bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Avslutning.

Publicerad 2008-06-10 16:53:08 i Allmänt,

I morse gick vi på avslutning. Ja, inte min den här gången
utan barnbarnens. Det var skönt att vara publik och inte
stå där själv och försöka säga något vettigt och roligt. Nej,
den tiden är ett minne blott. Men i dag sjöng flickan som går
(just slutade)  i 5:an i kören på skolgården. Alla var finklädda
och det delades ut olika diplom m.m. Då säger biträdande
rektor i sitt tal att det finns en person som varit med på ALLA
avslutningar och det är "damen i fönstret" så nu vinkar vi alla
åt henne. Och alla vände sig mot ett av husen vid skolan och där
högt uppe i huset i ett fönster stog damen. Vi vinkade och hon
vinkade tillbaka. Sen var det fika i klassrummen och utdelning
av intyg m.m. Så nu har det långa sommarlovet börjat för barnbarnen.



Själv får jag varken sommarlov eller semester!
Det är hårt att vara pansjo.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-06-10 18:42:21

Vad skönt för barnen med sommarlov.

Postat av: ulla

Publicerad 2008-06-10 22:02:09

Du kan väl låtsas att det är sommarlov!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-06-10 22:03:54

Oj,nu gick det. Då skriver jag mer. Jag har inte kunnat kommentera på två dagar. Kommentarerna bara försvinner rakt ut i cyberrymden.

Jag har bara tre dagar kvar sen har JAG sommarlov. JÄTTESKÖNT!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2008-06-11 06:34:17

Idag har vi avslutning - äntligen! Sen har vi bara trevliga dagar och personalfest kvar. Önskar dig/er en skön sommar. Hopas att jag kan komma ut till er på landet nån gång. Sommaren börjar bli lite uppbokad...som vanligt!

Postat av: stina

Publicerad 2008-06-12 07:57:00

vad gulligt med tanten i fönstret!

Ja nu har vi också haft avslutning ....för mina barn och "jobb barnen" ....så skönt! Nu är det bara6ynka arbetsdagar kvar.

Postat av: Malin

Publicerad 2008-06-12 16:50:28

jag var på skolavslutning igår och det var så kallt! 7 grader och spöregn...vilken början på sommarlovet för barnen...inte så mycket bättre väder idag heller =( NU vill jag ha lite varmare!

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-06-12 18:14:30

Jag har också varit på barnbarnets skolavslutning. Det är så högtidligt och alla är så duktiga och uppträder. Picnic efteåt hör till traditionerna.

Postat av: Elena

Publicerad 2008-06-14 21:56:59

Kolla in min nya sida!

Det är lite trixit i början!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela