bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

En sväng till landet.

Publicerad 2008-01-09 16:52:40 i Allmänt,

I dag åkte vi och tittade till landet. Man vill ju se att råttor och möss
har det bra. Med det menar jag att de inte bor inne i vårt hus. Det
fanns inga spår av små söta gnagare. Några stackars övervintrande
blommor fick lite snö i krukorna. Ja, vattnet är avstängt för vintern
och det går lika bra med snö. Klarar de sig så är det bra. Sommarmöblerna
som står ute såg inte inbjudande ut. Några kajor satt högt uppe i en
dalabjörk och tittade på oss. Undrade väl vad vi gjorde där på vintern.
Sen åkte vi in till Norrtälje för att prata med våra vänner i en butik där.
Vi passade på att äta lunch på Tösses. Tyvärr hade de inte bakad
potatis så det fick bli kaffe med smörgås i stället. Hemma på Söder
igen på eftermiddagen. Ja, det var dagens jobb.  Jo, jag glömde, vi
köpte med oss semlor till 3-fikat. Nu har "semmelbantningen" börjat.

Kommentarer

Postat av: Sylvia

Publicerad 2008-01-09 18:08:21

Den mackan ser ut som en rejäl lunch. Trevligt med utflykter. Jag har varit och äti lunch på Bagdad Cafe´(Medelhavsmuseets restaurang) och den var också rejäl.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-09 18:12:12

Semmelfasta är bra!
Tur att du inte har nån hälsocoach som hänger över din axel och räknar kalorier.

Postat av: Kerstin Eriksson

Publicerad 2008-01-09 19:13:27

Hej Bella
Så sannslöst kul att höra av Dig. Bloggen är totalt ny för mig och vips så svarar Du - kul. Jag har/är också varit/är lärare, matematik. Kryptiskt men jag kan förklara en annan gång.
Jobbigt det där med lårbenet men vi får alla akta oss för halkan.
Har läst lite i Din blogg - intressant. Vore kul om vi hördes av även i fortsättningen.

//K

Postat av: lina

Publicerad 2008-01-09 20:00:41

kuuul jag lenktar redan till somaren (föresten jag stukade handen i dag.).

Postat av: mia norrtälje

Publicerad 2008-01-09 20:51:54

tjena bajen! vad kul att ni komm till norrtälje, o hälsa på oss, det är alltid kul att ses, o när 08 kommer då finns hopp om livet! man väntar på våren o sommaren, fast än är det tidit o vänta på det!ni det där med kalorier skit i det, ni är fina som ni är! mia norrtälje!!!!!

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-09 21:26:14

Ja jag såg semlor i dag på hemköp och tänkte direkt att en sån är jag värd .....men jag var ståndaktig och lät bli!!
Nu när du är fast i bloggvärlden så ska du få delta i blogggemensakpen ordentligt....jag har utmanat dig....kolla min blogg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela