bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Dagens uppdrag, klippning.

Publicerad 2008-01-29 18:19:57 i Allmänt,

Vad ska vi hitta på i dag då? Så tänker man ibland som pansjo.
Annat var det förr, men det är jätteskönt att sova länge. Och att
långsamt äta sina smörgåsar med kaffe, i sängen!
Vi gick till våra frisörer, två killar från Syrien, i Söderhallarna.
Vi passade på att äta en bakad potatis till lunch innan. Också
på samma ställe förstås. Efter klippningen tog vi en capuccini,
hur det nu stavas. Även det i ...ja, ni förstår. Man kan tro att vi
flyttat dit. Men det är ett sånt ställe där man ofta träffar någon
bekant. Och så måste man ju se lite folk!

Nyklippt. Observera rynkorna. Skrattrynkorna.

Vi gick till Melanders och köpte deras gravade lax med dillstuvad potatis,
allt hemgjort naturligtvis. Ja, inte HEM- kanske men egen tillagning. Till
det en halv flaska vitt. Det är i alla fall tisdag! Nej, nu måste jag cykla 30
minuter. Återkommer.

Å vad jobbigt det var!

Se vilken läcker middag. Den godaste stuvade potatisen i hela sta´n.

Och laxen sen, den smälter i munnen.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-29 18:24:30

Inte en rynka. Kan det bero på krämen eller semlorna?
Min favvo mat!!!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-01-29 18:52:45

Det syns inte en rynka så långt ögat når.
Tack för att kollar på klassens blogg och kommenterar. Det uppskattas JÄTTE mycket.

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-29 20:11:57

Nä jag ser fortfarande inga rynkor!!! Den där maten såg smaskig ut! Fin du är i håret.....måste vara skönt att inte behöva beställa tid för klippning utan bara gå när man känner för det!

Postat av: anni

Publicerad 2008-01-29 20:39:51

inte har väl du rynkor?
jag har fler rynkor än du och jag är 16 år gammal!

jag tycker förresten att du verkar väldigt mysig.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela