bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Julafton.

Publicerad 2008-12-25 12:46:03 i Allmänt,

Vi hittade ingen alkoholfri glögg utan hällde en skvätt
åt barnbarnen i en kastrull och stormkokade den goda
glöggen en stund, sen fick de yngsta den. Alkoholfri??
Vi tryckte ihop oss 7 personer i vårt avlånga kök.
Det gick så bra så.



Barnbarnen väntade snällt på julklappsutdelningen.
De är så stora nu så de kan faktiskt vänta. Lite.



"Drömmen för ett barn" sa flickan.
Alla blev glada för sina presenter. Kaffet och tårtan
smakade bra. Men när blev dottern ett helgon??



  Det här är PVC-systrarna.



Alla var glada och inte blev det sent heller. Och gissa,
ALLT var diskat av min julgubbe. Toppenman jag har,
och toppenfamilj!!

Kommentarer

Postat av: elena cn

Publicerad 2008-12-25 15:14:08

Du hade en lagom jul du också! Lagom med stress, lagom med mat, lagom med klappar, lagom med folk och lagom med disk:)

Vad fick du för "bästa" julklapp?

Postat av: Bia

Publicerad 2008-12-25 15:39:44

Phu, nu kan jag pusta ut! Tomten kom till dig också.

Vila och ha det skönt!!

Postat av: stina

Publicerad 2008-12-25 19:10:42

Du ser ...julen kom tillslut!

Kanske ni skulle ha testat glöggen med en alkomätare!!!

Fortsatt trevlig julhelg!

Postat av: vivan

Publicerad 2008-12-26 11:55:36

Önskar dig god fortsättning på helgen! julkram!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2008-12-28 20:16:46

Hej, kikar in och hoppas att julen varit bra och rolig och god. Så passar jag på att önska Gott Nytt År!

Anmaja

Postat av: Ninna

Publicerad 2008-12-28 21:12:55

God Jul i efterhand och god fortsättning på 2008.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela