bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Turist på stan.

Publicerad 2008-08-06 18:56:14 i Allmänt,

Inget regn i dag så vi tog bussen till Kungsträdgården, på andra
sidan om Slussen. Vi Söderbor är som bekant världens värsta
lokalpatrioter. I Kungsan under de stora träden (de berömda almarna
från slaget om almarna) fikade vi bland de andra turisterna. De tog
kort och vi tog kort och betedde oss som äkta turister. Vi såg vaktparaden
men där gick gränsen för fotande.



Sen fortsatte vi genom hela Gallerian utan att gå in i en enda affär.
Men så kom vi till Stadium och där var det halva reapriset på jeans,
Wrangler för killar. Gissa om mannen blev lycklig. Han provade och
köpte två par. Det var dagens fynd som turist.
    Dags för lunch och den här gången blev det för mycket. Den bakade
potatisen i ett av höghusen var JÄTTEstor. Jag kunde knappt resa mig.



Väl hemma på Söder igen somnade jag in så sött i soffan. Vem bryr
sig om att titta på när Norge vinner och Sverige förlorar i damfotboll i OS??

Kommentarer

Postat av: Elena

Publicerad 2008-08-06 19:16:11

Vad mysigt det såg ut där i Kungsan. man kanske skulle åka in och turista lite själv.

Hur kunde mannen pröva jeans med brutet revben?



Och, vadå? Min semester kanske är slut snart. Men NÄR tänker jag inte tala om! Du ska inte få gotta dig i andras bedrövelser (hihi!).

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela