bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Den onyttiga.

Publicerad 2008-04-10 17:00:06 i Allmänt,

Vad gör folk som inte längre jobbar? Det har jag nu ett svar
på. Vi gör vad vi vill och har lust med. Till exempel i dag, läste
tidningen med kaffe och smörgås i sängen tills vanligt folk
har haft sin förmiddagsrast. Då först släntrade jag iväg till
duschen. Sen lekte jag vid datorn tills det var dags för lunch.
Läste en stund och gick därefter ut på en kort promenad i
maklig takt Götgatan fram till Ringen. Där gick jag igenom
sortimentet i av mig utvalda butiker. Dags för 3-fika.



Köpte mig ett par sköna skor att ha i Lissabon.



Ja, så gick ännu en onyttig dag i ett pansjoliv. Och det känns så bra!

Kommentarer

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-04-10 17:33:33

Tjusiga skor.....och ECCO också, mina favoritskor. Hoppas dom är sköna.

Postat av: Bia

Publicerad 2008-04-10 18:12:30

Åh, långpromenadskor!
Nu blir det nog hurtiga promenader i raskt tempo
med dom skorna!!!!

Postat av: ulla

Publicerad 2008-04-10 18:14:05

Låter ljuvligt för trötta lärare. Jag är så avundsjuk på din resa till Lissabon.
Hur gick det med den där datorn du såg? Köpte du den.
Vet du,du är vår bäste kommentator på klassbloggen.
Det kommer att premieras!!!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2008-04-10 19:31:50

Det är så enkelt nuförtiden det finns inget annat än
ecco. Fötterna mår gosagott.
Lissabon låter häftigt vi nöjer oss med Timmerdorfer Strand. Mycket simning (som jag gillar)och en kanonfin liten ort. Slutet av denna månad hoppas vädret kan vara gott vid Ostsee.

Postat av: annebelle

Publicerad 2008-04-10 23:55:43

Mmm, det låter härligt! Något att se fram emot.

Postat av: anni

Publicerad 2008-04-11 11:19:00

Jag längtar tills jag är pansjo, så jag slipper oroa mig för skolan, att få jobb, skaffa familj.
Ibland vill jag liksom att allt det ska vara över.

Postat av: Malin

Publicerad 2008-04-11 12:47:05

Hej!

Sambon fick välja ett nummer och han valde nr 24. Det var ditt nummer (efter antal kommentarer i bloggen) så GRATTIS=) Du får välja ut ett kort om du hittar något du gillar (och det inte är sålt redan men det brukar stå isåfall) och skicka din adress till min mail på [email protected] så skickar jag kortet så du förhoppningsvis får det på måndag eller tisdag!

Ha en härlig helg!

Postat av: bump

Publicerad 2008-04-11 14:01:16

Åh, din
blogg är så härlig.
Jag vill också ha pensionärsliv med frukost i sängen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela