bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Vad gör man inte...

Publicerad 2007-09-12 12:47:17 i Allmänt,

Sjuk och hostig som jag är kände jag ett starkt behov av kaffe på lokal.
Det skulle nog pigga upp mig. Jag klädde mig varmt och tog en stor halsduk,
som min mamma lärt mig. Sen släpade jag mig till Söderhallarna och fick
mitt kaffe. Mmm, det gjorde gott. Då fick jag världens hostanfall och skyndade
mig skamsen hem. Nu tar jag det bara lugnt. Jag är ju faktiskt "panscho".

image88

Men vad nu? Solen skiner och det är varmt ute. Jag tar 3-fika på balkongen. Härligt.

Kommentarer

Postat av: astri

Publicerad 2007-09-12 16:16:03

vilken fin cappucini -eller nånting - du dricker. När jag ska gå ut på min lilla balkong har molnen kommit. Vi ses kanske i helgen?

Postat av: stina

Publicerad 2007-09-12 17:27:46

Ja det är ett bahagligt liv hon lever den där pensionären må jag säga!

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-09-13 22:12:29

Finns det inte student- och panschopris på fika? Det borde det göra... eller... ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela