bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Julmarknad på Stortorget.

Publicerad 2007-11-28 14:31:35 i Allmänt,

Strålande sol men kallt. Tog tjocka vinterkläder men ingen mössa, förstås.
Vi åkte buss till Gamla Stan. Där tittade vi till den lilla pojkstatyn bakom
Finska kyrkan. Han brukar ha mössa och halsduk varje vinter. Han frös nog
för han hade bara en tunn halsduk.

den minsta statyn i stan, sägs det.

Sedan gick vi runt på marknaden på Stortorget. Det var vi, några turister,
ett dagisgäng och andra pansjon. Trevligt men kallt. Köpte lite julprydnad
vid T-banan.



I eftermiddag kommer barnbarnen och gör sina läxor här. Då behöver de min
älskade dator. Och lite 3-fika också!

Nu står de röda kvistarna från Gamla Stan i ett hörn i köket.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-28 17:31:04

Vad är det för rött i paketet?

Postat av: Bia

Publicerad 2007-11-28 18:19:28

Det där va´snyggt!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-11-28 19:33:43

Hej kompis! Jag har fått bilder av Urban som han lovat dig. När ska vi ses? Du får dom då! Kram

Postat av: stina

Publicerad 2007-11-28 21:59:59

Härligt ingen mössa! Det hade inte jag heller när jag knatade fram och tillbaks till Eggeby gård i dag! Vilka fina röda grenar du har köpt,Jag ska ta och köpa vita sånna i helgen. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela