bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Julstöksöndag.

Publicerad 2007-12-16 17:16:44 i Allmänt,

Efter en ansträngande förmiddag framför TVn och Anja tog vi en
nyttig promenad på Götgatan. Inte så stor trängsel, faktiskt. Hungriga
som vi var, gick vi först till Söderhallarna och där tryckte vi i oss varsin
jättegod bakad potatis med egen hemgjord skagenröra med massor av
stora, hela räkor. Oj, jag märker att jag blir hungrig igen vid blotta tanken.



Sedan tog promenaden vid. Man kan säga att Götgatan inte är översållad
med klädbutiker för för pansjon, men några finns det. Och förresten, vem
vill se ut som en pansjo?? Det enda som inhandlades var mat. God mat.
Dessutom har jag kommit att tänka på att det är hög tid att planera julmaten.
Vi såg små, färdigkokta och griljerade halva skinkor. Men tar man inte bort lite
av sporten att göra en del själv?
    Väl hemma igen gick vi upp på vinden och hämtade jullådan. Nu är den
lilla plastgranen klädd och lyser så mysigt. Mina små älsklingstomtar står
också på plats så nu väntar vi bara på JULEN.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-16 18:25:24

Mitt internet har inte funkat på hela helgen. Gu´va stressad jag varit.
Jag kan ju missa massor!
Tur att du bloggar igen.

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-16 18:43:49

Tomtarna i mitten....jag har deras brorsa här hemma!

Postat av: Elena

Publicerad 2007-12-16 23:32:28

Ja, de tomtarna gillade jag.
Jag har också plockat fram mina, men vad konstigt! de får inte plats här hemma!! Har kanske samlat på mig för många...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela