bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Den allra sista klappen?

Publicerad 2007-12-21 17:14:35 i Allmänt,

Eftersom jag är en fattig pansjo skulle jag hinna med ALLT på en
stämpel på min pansjoremsa. Väntade så att jag fick tiden stämplad
11.30 fastän klockan var 11.16. Där vann jag en kvart. T-banan in till
T-centralen. Sprang direkt till den affären jag skulle handla i. Där var
storleken slut. Kaos! Rusade vidare mot Gallerian och in i nästa affär.
Där var det jag skulle ha HELT SLUT. Dubbelkaos!! Men jag hittade
något ännu bättre. Lugnet lade sig. Ja, det är just så det ska vara dagarna
före jul. Men tiden på biljetten. Skulle jag hinna till Skanstull och hem igen
på samma stämpel? Springa, springa, jäkta, jäkta! Jag smet in ett varv på
Åhléns också, i förbifarten, bara för att känna den rätta stämningen.
Väl framme på Skanstull ilade jag till den roliga och otroliga kinesiska
affären och köpte det sista. Några julpåsar att lägga presenter i. Oj,
3 minuter kvar på stämplingen. Yes, jag hann! Hem och vila. Nöjd med dagen.

kassörskan fick ta bilden.

Kommentarer

Postat av: Olivia

Publicerad 2007-12-21 18:39:56

åh, haha, du är smart du, ;D

Badsaltet blev jättefint, och det blev lite över till mej så jag ska bada sköönt ikväll. ;)

Postat av: Bia

Publicerad 2007-12-22 08:17:47

Åh va´jag skrattade åt din shoppingrunda.
Tur att du är i bloggvärlden igen så vi
får läsa om dina hiskeliga äventyr.

Postat av: stina

Publicerad 2007-12-22 09:18:20

Men usch så stressigt det är ditt pansjo liv ! Men du fixar det med glans!

Postat av: Krisitna

Publicerad 2007-12-22 16:28:56

Du glömde att du träffade mig på plattan och fick en julkram! Jag hittade Intersport och kom försenad till dotterns avslutning. Sen blev det gamla stan och lunch och julklappar med dottern. Till sist hittade jag nya stövlar på rea till mig!
God Jul!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela