bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Avslutning.

Publicerad 2010-06-09 16:54:10 i Allmänt,

Yngsta barnbarnet slutade 6:an i dag och vi var där
på skolgården. Barnen sjöng och rektorn talade, ja
allt var som det skulle. Dottern hade en tårta med sig
men vi följde inte med till klassrummet. Någon måtta
på pinsamheter fick det vara!



Sen tog vi en fika på Söderhallarna och såg hur Söder sakta
vaknade. Det var så fint och solen sken.
Så hem och slevade i oss lunch och tog det lugnt en stund.
Sen ut på en riktig promenad. Jag hittade sandaler i en affär.
Vidare till Mariatorget där vi såg den här gulliga vakthunden!



Vi testade cappuccino på Rival men NEJ. Bara blask!!




Sen till Medis och Kvarnens uteservering. En öl och ett glas vin
121:-. På en annan gata 5 minuter bort kostade det 70:-. Det
kostar att ligga på topp!!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2010-06-09 18:16:08

Härligt, då har du också fått lite skolavslutningskänsla idag.

Jag åkte till IKEA med dottern och drack björkvin!

Häpp, det börjar bli klass på kamprads café.

Postat av: Selma

Publicerad 2010-06-09 19:57:31

I år blir det inga skolavslutningar alls för mig. I fjol var det dubbla studenter.

Postat av: Maidi

Publicerad 2010-06-09 22:58:04

Ojoj!!! Jag antar att pinsamheterna ligger i barnbarnets bedömningar. Jag får inte ens komma till skolavslutningen i morgon och om jag skulle komma får jag inte på något sätt visa att jag känner vederbörande.



Kram Maidi

Postat av: ulla

Publicerad 2010-06-10 18:07:32

Vill man vimla med kändisar så kostar det ;-)

Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Publicerad 2010-06-10 18:15:18

Visst kostar det att ligga på topp! ;-)



"Den gulliga vakthunden" har ett fint fordon!



Anna

Postat av: eva

Publicerad 2010-06-11 01:03:45

Hahahahaha! jaa, visst gör det, kostar att ligga på topp! :D

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-06-15 23:15:24

Jag gillade vakthundens fordon... häftigt.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela