bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Första helgen på landet.

Publicerad 2010-04-18 22:29:30 i Allmänt,

Hur hade huset klarat vintern med all snö och ingen
som skottat taket? Jo alldeles utmärkt. Vi kom dit i
onsdags och kom hem idag. Vi kunde faktiskt sitta och
fika på den nya utbyggda altanen. I hörnet där det
var lä och solen sken! Toppen! På lördagen åkte vi till
Norrtälje och gick runt där och frös. Eftersom jag fyllde
år köpte vi två prinsessbakelser. Det var ju bara vi två
så någon stor baluns blev det inte. På söndagen var vi
klara med eremitlivet på landet och åkte hem till Söder.
Solen sken och alla var ute i det fina vädret. Vi tog en
promenad ner till båtklubbarna vid Skanstull. Dottern
håller på att rusta sin segelbåt där. Med god hjälp!



Efter en kort fikapaus på Ringen gick vi hem igen. Jag
kände mig nöjd med att ha gått så "mycket".
Middagen åt vi på vår favorit- kinarestaurang. Gott som
vanligt. Sen hem till soffan och tv:n.

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2010-04-19 06:13:12

Grattis i efterhand. Förstår att du har haft en härlig helg eller hur länge ni nu har varit på landet. Förstår att du bor på härliga Söder... inte för att jag känner till Stockholm så där jätteväl, så gillar jag söder med bl.a deras berg vad det nu heter.



Hit återkommer jag för att utforska din blogg när jag har bättre tid än så här på morgonkvisten.

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-19 07:56:50

Grattis! Det låter som en skön helg, verkligen.

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-19 08:08:33

Grattis i efterskott!

Eremitlivet på landet, haha du är en stadstjej ända in i märgen tror jag!

Hur lång tid klarar du utan stadspuls?

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-04-20 20:03:58

Ni lyckas hinna med så mycken, maken och du:)



Fin båt. Att vara på sjön en solig dag är toppen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela