bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Ha Ha!

Publicerad 2009-11-17 18:39:35 i Allmänt,

Ni trodde att jag hade slutat. Det hade jag också, men man kan
väl ändra sig. Alltså, för några dagar sen fikade jag med mina två
f d arbetskamrater numera pansjokompisar. Vi gjorde som "förr i
världen" och gick till NK. Räksallad och vitt vin passade bra.



Man får inte tappa sina forna vänner, men det är lätt gjort.

Idag var dottern ledig och barnbarnet slutade efter lunch.
Vad kunde passa bättre än att fika på Lisas Café? Där
var det fullt med stammisar som vanligt. Vi hade så kul och
trevligt tillsammans.



Jag hittar hela tiden nya (gamla) vänner på facebook. Det är så
kul. På torsdag ska jag träffa en bästis från 1:an! Tänk, nästan
60 år sen vi sågs sist. Jag är nästan lite nervös. Roligt ska det bli.

Nyss pratade jag genom Skype med en gammal arbetskamrat som
numera bor i Thailand. Vi såg och hörde varandra så bra. Gratis
är det också. Ja, jag har legat i och lekt detektiv för att hitta alla
gamla kompisar. Det tänker jag fortsätta med. Och lite blogg.

Kommentarer

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-11-17 19:38:24

Face book har jag inte fått riktigt kläm på...än.

Härligt att hitta sina gamla vänner där.

Kram Ingrid

Postat av: ulla

Publicerad 2009-11-17 19:42:08

Vilka fräscha "gamla" vänner du har :-)

Ska du fika på Lisas på lördag?

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-11-18 10:57:18

Nähädå, jag trodde inte du slutat, väntade bara att få se dej här igen!

Hadebra!

Anna

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-11-19 14:50:12

Min dotter (9-åringen) undrade varför hon skuule gå i skolan för hon kan ju redan allt. Då sa jag att man lär sig hela tiden nya saker, även jag! Men om man är pensionär då, undrade hon. Ja, då lär man sig hur datorer och sånt funger. jag tänker direkt på dig! Du både skypar och facebookar!! Inget som ens jag har prövat på:)



Glöm inte att hälsa de andra pansjorna från mig!!

Postat av: maritha

Publicerad 2009-11-19 15:42:30

Javisst är det kul med facebook, så många "gamla" vänner man hittar där och får nya med för den delen, dig blev jag ju vän med tack vare bloggen, det tycker jag är kul:)kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela