bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Två små utflykter.

Publicerad 2009-07-30 22:36:09 i Allmänt,

I går åkte vi ända ut till Furusund. Väl där var det nästan
omöjligt att hitta en parkeringsplats. Värre än på Söder!
Vi ställde bilen vid färjan och promenerade genom samhället
till ett litet sommarfik. Mest båtfolk där tror jag. Vi satt i solen
och tittade på alla segelbåtar, finlandsfärjor och små och
stora motorbåtar. Det suger i båttarmen när man är så nära
vattnet. Tänk om...Bara en liten motorbåt med liten ruff och
kapell. För dagsturer. Nej, sluta drömma nu, fast drömma är ju gratis.



I dag var det dags för den årliga Ålandsturen från Kapellskär.
Jag fick vaknade redan kl 07.00! Det var jobbigt. Vi fick en bra
resa med sol och lite vind i håret. Vi handlade lite nödvändigheter
och åt smörgåsbordet. Jag äter alltid så lite när det är smörgåsbord
men det hör liksom till. Nu ska vi vara stilla på landet några dagar.



Det var allt för denna gång.

Kommentarer

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-07-31 09:22:11

Hej, kul att du rapporterar lite emellanåt1

Gör dej en bra dag!

Anna

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-31 19:38:09

Drömma får man göra.

Fin resa i lite solsken och lite vind. Smörgåsbord är ju aldrig fel.

Ha det så skönt på landet.

Kram Ingrid

Postat av: stina

Publicerad 2009-07-31 23:36:44

Mysigt med små utflykter , vi var så långt bort som Södertälje i går!! (TomTits)

Kram stina

Postat av: Jaannicah [ FOTOBLOGG ]

Publicerad 2009-08-01 23:52:26

Tack så mkt :) allt bra ?

Postat av: Berit

Publicerad 2009-08-04 00:09:41

Härliga utflykter du haft. Låter jätteskönt.

Kramis MrsBettan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela