bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Livet på landet.

Publicerad 2009-07-06 11:53:39 i Allmänt,

Å, äntligen är den där värmen över. Och nu, inte då,
har vi fått en ny stege på bryggan. I kommer man väl
alltid men upp! Jag måste faktiskt kliva upp på en stege
efter mitt berömda lårbenshalsbrott. Så nu kan jag bada!



I går eftermiddag våldgästade vi några vänner här i närheten.
Vi fikade och åt jordgubbar.



Jo, vi fick så klart en liten godisbit också för att göda midjan.



Våra 5 potatisar växer och frodas. Vi får nog snart
egen färskpotatis. Vad gott det ska bli!

I Norrtälje har de "Konst i ån". Här är ett bidrag.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2009-07-06 17:15:26

Ha det bra på landet.

Idag tog JAG en lunchmacka på Lisas.

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-07-06 20:34:00

Godisbitarna såg goda ut.

Konsten var på ett konstigt ställe kan jag tycka men man förstår inte alltid.

Kram Ingrid

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-07-07 21:34:01

Kul med konst i ån. Undrar om det var du som visade det en annan gång också? Tycker att jag känner igen det. Fin godisask!

Anna

Postat av: maritha

Publicerad 2009-07-08 10:40:05

Så bra att du har fått en stege så du kan bada när det är så varmt i vattnet.Ha en skön sommar på landet, själv åker jag upp till Frostviken på torsdag och blir där till slutet av augusti:)Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela