bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Trött förmiddag men...

Publicerad 2008-05-15 17:23:36 i Allmänt,

När jag inte gör någonting blir jag trött. Det är konstigt men
sant. Jag läste lite, tittade lite på tv, tvättade lite i tvättmaskinen,
åt lite lunch. Jag ville inte gå ut för vädret var så tråkigt. Jag blev
nästan lite halvdeppig. Vilade enhalvtimme. Varför, kan man undra.
Sen kom solen fram ett ögonblick och genast blev jag pigg. Är alla
så? Vi gick till Skrapan för att fika. Precis vad jag behövde. Sen tittade
jag in i Mac-affären. Nu vet jag vilken dator det blir nästa gång!
Vi gick in på Imperiet och tog något att dricka. Det var övning inför
Lissabonresan. Kul att se ner på Götgatan och bara vara.



På hemvägen provsatt jag i de nya solstolarna i Skånegläntan.

Kommentarer

Postat av: ulla

Publicerad 2008-05-15 20:12:01

Ja,det är viktigt att träna inför Lissabon.

Det börjar låta som vanligt när du är hemma.

Är du hemma nästa vecka? Välkommen till skolan på torsdag kl 8.30. Dina gamla elever i arbetslag 5 har stor föreställning i gympasalen. "Resan till Amerika".

Postat av: Bia

Publicerad 2008-05-15 20:30:02

Oj, oj solstolar men ingen sol, va´det lite träning inför solresan?

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-05-15 22:58:10

När jag känner mig så där trött bl.a. p.g.a. grått och tungt väder, då brukar det hjälpa med en promenad ute i (friska) luften. Jag vet inte hur er luft för det mesta är på söder i Stockholm, men jag menar i alla fall uteluft.

Postat av: stina

Publicerad 2008-05-16 08:46:17

Vilket vilsamt liv ....solstolar och ett glas vin mitt på blanka vardagen....skulle jag behöva !

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela