bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

En helt vanlig lördag.

Publicerad 2008-01-26 16:35:23 i Allmänt,

Tittade lite på när svenskorna åkte utför och det var inte kul.
De åkte utför även placeringsmässigt. Då gick vi till Söderhallarna
för att lämna in spel på hästar, Dagens Dubbel. När vi ändå var
där så tog vi en fikapaus. Jag förstår inte men ju fler stressade
människor jag ser omkring mig desto lugnare blir jag. Det är nog
ett arv efter mormor, för hon gick ut och fikade nästan varje dag.
Jag gick med henne till Hötorget och Drottninggatan på olika fik.



På eftermiddagen var det handboll Sverige-Norge. Min norska man
satt i fåtöljen och hejade medan jag satt i soffan och hejade. Men han
hejade lite på Sverige också...sa han. Det var hur spännande som helst.
VI VANN!
Det känns verkligen som om våren är på väg så jag köpte tulpaner.



Nu måste jag cykla mina 30 minuter, sen blir det middag och i kväll
framför tv-n 3 ostkex och ett glas rött. Det är ju lördag! Även för en
PENSIONÄR.

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2008-01-26 17:34:37

Skål på dig!
Jag firar också lördag med god mat och SEMMELTÅRTA till efterrätt.
Sonen har namnsdag på måndag så vi firar honom lite!

Postat av: olivia

Publicerad 2008-01-26 18:10:16

gjorde du ?
VAD COOL DU ÄR ! :D

Postat av: Jungfrun

Publicerad 2008-01-26 22:57:56

Jag köpte också årets första tulpaner idag.

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-26 23:23:13

Vårigt och fint med tulpaner! Klart att även pensionärer måste skilja på vardag och helg!

Postat av: stina

Publicerad 2008-01-26 23:23:35

Vårigt och fint med tulpaner! Klart att även pensionärer måste skilja på vardag och helg!

Postat av: mia

Publicerad 2008-01-27 15:36:48

hallå bajen! jag hoppas att allt är bra med er, här är allt som vanligt, det går sin lilla gång, spela på travet ihelgen, tänk jag vann hela193kr, va inte dålit!ja vi längtar efter våren nu, ja snart kommer alla turister! äntligen! du är duktig du bella som ligger i o tränar! hällsa herr bajen! mia norrtelje

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela