bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Vänliga grannar på landet.

Publicerad 2012-09-23 23:33:25 i Allmänt,

Det är inte bara i stan grannarna är snälla, nej de finns även på
landet. Eftersom alla här känner till att jag ogärna går ner på
marken utan vistas helst inne eller på altanen. Det gäller landet
i stan har vi ingen altan. Vi har ju hela Medis! Jag satt alltså
inne och läste när en granne knackade på och frågade om vi
ville ha litet svamp. Hon är svamptokig och älskar att gå i den
läskiga skogen. Vi tackade ja och sen blev jag sittande i evighet
med att rensa. Hon kom med en ännu större hög precis när jag
var klar! Allt är nu rensat och förvällt, eller vad det heter. Det blir
gott att ha senare i stan.
 
 
Vad tror ni gömde sig på undersidan av en stor svamp...EN MÖRDARSNIGEL!!!!!
 
 

Kommentarer

Postat av: Anmaja/Lussekatt

Publicerad 2012-09-24 18:14:10

Underbart med såna vänner! Förra året fick jag också massor av svamp som jag nu har torkade i en burk.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela