bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nu är de riktiga Aussies.

Publicerad 2012-09-18 18:37:51 i Allmänt,

I går fick dottern ett tjockt kuvert med papper om att hennes båda barn
nu har dubbelt medborgarskap, Sverige / Australien. Det innebär att de
kan åka dit och studera eller arbeta. Jag gissar att båda barnbarnen är
överlyckliga nu. De är tonåringar och vill väl snart ut i världen en sväng.
 
Själv har jag inmundigat en cappuccino i Söderhallarna. Nästa lördag
firar de 20 år och då är vi som stammisar bjudna på mingel med dryck
och tilltugg.

I kväll blir det "House" och ett äpple. Kvällen är räddad!
 

Kommentarer

Postat av: anni

Publicerad 2012-09-21 01:29:01

Så himla roligt att det äntligen blev av att de fick dubbla medborgarskap! Kommer ihåg att Lina pratade om det de första gångerna jag var där 2009...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela