bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Grannsämja.

Publicerad 2012-09-17 22:50:23 i Allmänt,

I dag hade jag en vilodag, d v s jag läste och spelade dataspel. Ja, är man 70 år
får man göra som man vill. Äntligen. 3-fikat tog vi i Söderhallarna. En dam i huset
kom förbi och undrade om vi inte kunde brygga kaffe hemma. Sen slog hon sig
ner hos oss och åt en glass.  På kvällen strax före Rapport ringde det på dörren.
Vem kom nu?? Jo vår bästa granne som hade ett fat med några skivor nybakad
sockerkaka. Hon är guld värd! Här på Söder är det som en småstad mitt i storstan.
Hoppas jag aldrig behöver flytta härifrån.
 
 
Jag försöker sluta med kaffebröd men........

Kommentarer

Postat av: anni

Publicerad 2012-09-18 12:23:30

Sluta med kaffebröd? Det låter ju heltokigt! Fortsätt äta kaffebröd du, helst så ofta det går.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela