bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Den där tekniken!

Publicerad 2012-09-19 18:15:00 i Allmänt,

I natt 12.30 började det pipa. Två lätta pip. Jag försökte somna men var 6-7 minut
återkom pipen. Efter en halvtimme tände jag lampan och började leta. Mannen
vaknade också och letade. Datorn var avstängd och den piper inte heller. Min mobil
hade full laddningoch det hade även mannens mobil. Vi drog ut lådor och blev
nästan tokiga. DÅ kom jag på att mannen köpt ny mobil för två veckor sen.Var är
den, undrade jag. I sin kartong, men avstängd, sa mannen.Jag fick se mobilen
och...den levde och pep. Han hade bara släktner skärmen! Sen somnade vi.
 
"De e mycke nu". I natt uppgraderade com hem alla tv-kanaler så det var bara att
ta fram beskrivningen och trycka på det som stod där. Det kommer nog att strula
och ta tid, tänkte jag. Men pyttsan! Det gick på fem röda. Så nu kan vi se på tv
som vanligt. Alla kanaler är på rätt plats.
 
Vi köpte 3 nya trådlösa telefoner också när vi ändå var inne i teknikens värld. De
står på laddning nu. Hoppas de funkar!!
 
Eftermiddagsfika i Södehallarna. Där pyntas det för jubileet. Vi gick ut på Medis
och tittade på folk och blommor.
 
 
Oj nu visar ena telefonen "otillgänglig"! Ska det aldrig sluta.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-09-19 18:47:40

Ja den tekniken, jag trodde det var brandvarnaren som pep. Den brukar låta lite diffust och svårt att lokalisera.
Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela