bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Dagens 5 punkter.

Publicerad 2012-09-25 16:34:53 i Allmänt,

Som pansjo får man dela in dagen i olika saker som ska göras. Som ett
schema.
 
1. En av telefonerna i det nya 3-del-settet funkar inte. Vi tog den telefonen
och åkte till Sickla. De var hur tillmötesgående som helst och efter ett tag
fick vi en ny, och nu står den på laddning. Hoppas!
 
2. När vi ändå var så långt från Söder tog vi en sväng till Nacka Forum.
Där hade ett brandlarm gått så rulltrappor och hissar stod stilla. Jag
släpade mig hjältemodigt upp i rulltrappan. Stegen var SÅ höga. Min
höft sa "Aj". Där gick vi omkring ett tag  utan att handla. Vi tog en cappuccino
som inte var så god. Litet blaskig. Sen bilen hem.
 
3. Lunch i Söderhallarna på Söder Espresso där de har så god bakad potatis.
 
4. Ner till COOP och köpte mat.
 
5. Avslut på Lejonet & Björnen. Där finns stans bästa cappuccino.
 
Ja, så går dagarna för en söderpansjo. Nu ska jag försöka göra jordärtskockssoppa.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela