bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

På väg till grönskan!

Publicerad 2010-06-04 17:36:30 i Allmänt,

Igår åkte vi till landet i Roslagen. På väg dit handlar
vi alltid på ICA STOP. Det har blivit så vanligt så vi
känner några i personalen nu. Vi stannar jämt och
pratar lite medan vi handlar. M är alltid så glad
och strålande. När vi stog i en gång och skrattade
kom H och hälsade. Då sa M: "Hur känner DU dem??
De är ju MINA!" Så det kan bli. H bestämmer om
kylrummet och M är lite överallt. Sååå trevliga!!




Ute på landet blommade träden så man nästan
tappade andan. Jag har ingen aning om vad det
är för träd. Men fina är de!!

Kommentarer

Postat av: eva

Publicerad 2010-06-04 19:27:37

Som man möter andra blir man själv bemött, det var din spegelbild så klart :)

Postat av: eva

Publicerad 2010-06-05 00:08:16

sv: jo, det är jag, är lite kluven när det gäller att lägga ut bilder på mig själv, är sån att jag knappt vill se mig i spegeln. Tänkte presentera mig åtminstone lite så nu är det gjort!

Ha en fortsatt trevlig helg Bella :)

Postat av: Selma

Publicerad 2010-06-05 07:50:17

Visst är det härligt med människor som blir ens människor.

Postat av: maritha

Publicerad 2010-06-06 00:26:39

Ser ut som det skulle kunna vara ett japanskt körsbärsträd...det har helt underbara blommor.

Såklart att dom är trevliga för det är ju du oxå:))

Postat av: Maidi

Publicerad 2010-06-06 17:36:31

Som det kan bli. Men det är ju så att man blir lite bundis med viss personal där man handlar.

Kul i alla fall.



Maidi

Postat av: eva

Publicerad 2010-06-07 23:14:06

sv: jag vet inte, det är min dotter som grejat med gubbarna. Just de där fungerar visst bara på blogspot men hon sa att det finns till blogg.se också jag ska fråga henne :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela