bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Nyligen.

Publicerad 2010-07-25 18:59:33 i Allmänt,

Kommer ni ihåg när solen sken och vi klagade på värmen?
I veckan som gick våldgästade vi våra grannar på landet.
En stilla eftermiddag i den sköna skuggan.




Visst minns ni!! En annan dag tog vi en dagstur till Åland
med tillhörande smörgåsbord. Bara några timmar till havs.
Maten var så god och solen sken på akterdäck.



Men nu sitter vi i lägeheten på Söder för regnet öste ner på landet.

Sommaren kommer nog snart tillbaka!

Kommentarer

Postat av: Bia

Publicerad 2010-07-25 21:27:35

Ja, den kommer tillbaka! Sommaren alltså! Här regnar det lite stilla hela tiden och jag har slappat och haft det skönt inomhus. Tog en liten prommis till soptunnan med stövlar och regnkappa och det kändes inte helt fel. Längtar efter svampplockning!!!

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-07-26 10:01:26

Jo, skönt att minnas de soliga semesterdagarna för mig också. Idag har vi ett grått väder och det ser inte ut att bli några blå luckor på himlen.



Stockholms Söder är också fint som semestertillhåll för oss som då och då besöker huvudstaden, men helst en solig dag.

Postat av: Selma

Publicerad 2010-07-26 14:08:20

Regnet hör också sommaren till.

Postat av: Anmaja & Lussekatt

Publicerad 2010-07-26 17:45:22

Nej, nej vi klagade inte på värmen, det vågade vi inte och så blev vi så glaaada över lite regn... Ja om det nu bara kommit lite lagom alltså. Det gjorde det ju inte och här omkring slog vi rekord. Ja är det inte mest sol så är det mest regn.



Hadebra min södervän!

Anna

Postat av: ulla

Publicerad 2010-07-26 19:03:35

Regnet behövs....värmen kommer tillbaks :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela