bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Muntra Fruarna.

Publicerad 2010-01-13 10:40:31 i Allmänt,

I den iskalla och hala kvällen åkte vi fyra damer från
Söder till Stureby. Eftersom det alltid händer något med
oss när vi åker utanför tullarna så kom 2 med rätt T-banevagn
medan jag och en till blev kvar på perrongen. Vagnen var så
fullpackad så vi två försökte hinna till nästa dörr, men...
den gick igen mitt framför våra näsor! Typiskt nog var den enda
av oss som hade adressen med det tåget som just försvann in
i tunneln. Kan man annat än skratta? Med mobilers och
medtrafikanters hjälp hittade vi varandra och kom lyckligt fram.
Vi åt så gott. Toast, wallenbergare och bär med choklad i ugn
och glass. Kaffe sen. Känn hur det vattnas i munnen.



Ingen vinst för mig på vinlotteriet. Klarade mig ända hem
utan att halka, men jag gick som en spänd fiolsträng.

Kommentarer

Postat av: Sylvia

Publicerad 2010-01-13 16:14:23

Ine skall väl du väl sluta med bloggen? Det vore synd. Jag tycker det är kul att följa ditt vardagsliv som du tycks ha en förmåga att sätta guldkant på varje dag.

Men jag vet hur det är när inspirationen tryter, då kanske det behövs en vilopaus.

Postat av: ulla

Publicerad 2010-01-13 20:24:47

Vad snopet att du missade t-banan. Du som var ute i så god tid :-)

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-01-17 11:54:57

Du beskriver bra stunden på perrongen. Hur hade man handlat "förr" innan mobiltelefontiden?



Jag hade kanske ringt hem från telefonhytt, lämnat muntligt meddelade till familjen hemma för att de skulle kunna säga det till vännen, som kanske saknar mig. Eller så hade jag letat i telefonhytt, i katalog efter vännens hemnummer. Kanske jag kunde ha ringt direkt hem till vännen för jag skulle ha haft min adressbok med mig....tål att tänkas på:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela