bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lååång väntan är över.

Publicerad 2010-01-07 22:55:40 i Allmänt,

Äntligen efter alla helger öppnade Lisas Café igen.
Gissa om vi rusade dit. Nej det gjorde vi inte utan
vi skred sakta och halkade fram på den isiga Götgatan.
Den måste vara Stockholms halaste gata nu. Båda våra
döttrar råkade ha sin lediga dag så de kom också dit.
Lisa skulle egentligen inte öppna förrän på måndag
men hon var så rastlös hemma så hon började i dag.
Gamla och nya gäster samlades och smaskade i sig
av mackor, kakor och bullar.

Far med dotter.
Mor med dotter.

Hela tiden skrek vi "Stäng dörren!". Folk stannade och pratade
med öppen dörr trots att det var kallt ute. Men där inne var det
varmt och gott.

Kommentarer

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-01-08 17:25:37

Så härligt att få se er igen på Lisas ätandes både bullar och mackor. Kul att döttrarna också dök upp.

Jag önskar dig en härlig fredag kväll

Kram Ingrid

Postat av: ulla

Publicerad 2010-01-08 17:59:29

HURRA!!!!!!!

Postat av: Anmaja

Publicerad 2010-01-08 19:04:58

♥ ♥ ♥

Alltid kul att titta in o se nåt nytt här!

Kram i kylan, så du blir varm efter alla öppnade dörrar hos Lisas!

Anna

♥ ♥ ♥

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-01-08 22:50:14

Lyllo dig! Jag har bara lunchat på Kina restaurang i Spånga med Kristina, 2 Magnusar och Kristian. Kristina och jag med grabbarna du vet:)

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-01-08 23:35:12

Snällt av Lisa att öppna tidigare - även om orsaken var rastlöshet.



Jag uppskattar de stunder nu för tiden då jag/vi kan ha en stund tillsammans med båda döttrarna samtidigt:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela