bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

I stället för...!

Publicerad 2010-02-19 17:02:22 i Allmänt,

Jag var på Lisas med man och båda döttrarna. En hade lunch
och den andra jobbar kvällspass. En gitarrist spelade så fint
vid bordet bredvid oss. Jag hann inte fota!



Jag har till påseende ett slags pälsband i stället
för mössa. Ska jag behålla det eller... vad tycker ni?



Jag är ju inte mycket för mössor som plattar till håret.
Vi handlade mat och sen tog vi ett glas på Melanders
i Söderhallarna. Så skönt att sitta ned och titta på folk.
Då kom en granna förbi och hon gjorde oss sällskap.
Det blev en trevlig eftermiddag.

Ikväll blir det råbiff och "Let´s dance" sen litet OS.
Jag tycker inte om att norrmännen gått förbi oss.
Men mannen är en glad gutt!

Kommentarer

Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Publicerad 2010-02-19 18:03:30

Lunchen i förra inlägget ser jättegod ut. Mumms...



Pälsband, kul namn, har jag också. Det är lite smalare och i grått fårskinn, min dotter tycker det ser ut som om jag är gårdpermanentad och grå...



Behåll du ditt pälsband! Det ser ut som en vacker gloria!



Önskar dej en fin helg!



Anna

Postat av: Eva

Publicerad 2010-02-20 08:48:13

Jag röstar på mössa men håller med dig om att det inte är praktiskt för frisyren men som den här vintern verkar hålla i sig så måste man nog ha mössa dygnet runt snart i alla fall så ;)



Ha en fortsatt trevlig helg!

Postat av: Bia

Publicerad 2010-02-20 15:59:39

Pälsband med skärm!

Fräckt, behåll den plus nya hatten.

Postat av: ulla

Publicerad 2010-02-20 18:09:52

Pälsbandet är ju jättefräckt.

Jag tror du har fått lite smak för huvudbonader ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela