bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Handling.

Publicerad 2010-02-15 16:50:17 i Allmänt,

Halkade sakta iväg med mannen för att köpa mat i Söderhallarna
och COOP. Det är så bra att hallarna fått konkurrens. Vi köpte
rimmat stekfläsk och det kostade bara 24 kr! Förut var allt så
dyrt där, men nu kan man köpa i alla fall något. De har dessutom
stans godaste rimmat fläsk. När allt var inhandlat slog vi oss
ned och tog varsin dubbel cappuccino. Den var för stor för mig
som är mest van vid vanligt bryggkaffe hos Lisas Café.
Vi pratade en stund med en kille i rullstol och hans assistent.
Klagade såklart på den obefintliga snöröjningen. Ikväll blir
det OS i tv hela kvällen.



Damer får ha hatt på sig inne. Gissa om håret blev platt!
Förstår inte varför mössan inte blir vinröd?

Kommentarer

Postat av: Diana

Publicerad 2010-02-15 19:27:47

Stekt fläsk är ju bara så gott! Dock bryter jag alla traditioner och vill varken ha löksås eller bruna bönor till... nej, pasta vill jag ha. Men det är så gott med det salta. :)

Postat av: Eva

Publicerad 2010-02-15 19:44:18

Gööörgott!! :)

Postat av: Bia

Publicerad 2010-02-15 19:54:00

Gu´va´gott!

Ska nog äta bruna bönor och fläsk i veckan.

Det gör inget att vi inte ser färgen på pirkan

den är ju ursnygg ändå.

Postat av: ulla

Publicerad 2010-02-15 20:31:44

Du passar ju dööööbra i mössa :-)

Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Publicerad 2010-02-15 23:11:43

Stekt fläsk blir det här i morgon!

Tackar för tipset! Det blir mums...

Anna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela