bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Glada "Muntra Fruarna".

Publicerad 2010-02-25 11:11:03 i Allmänt,

Igår var det möte med "Muntra Fruarna" igen. Det var kallt
men jag tog bussen en liten bit. Jag vet inte varför men när
en "fru" började berätta om alla olyckor och elände som drabbat
henne, blev det till slut för mycket och vi andra ( hon med)
började skratta hysteriskt. Det gick inte att sluta. Och hon
fortsatte sina berättelser om allt ont som drabbat henne
medan vi skrattade så vi inte kunde äta! Så kul det var.



Till kaffet fick vi den underbara hemgjorda glasstårtan!!



Vid busshållplatsen senare stod jag först ensam, sen kom en
välinpackad nordafrikan och sist en ung kvinna med otroligt
tjocka klädlager. Dubbelt av allt. Jag trodde först att hon var
en uteliggare men så stannar hon vid papperskorgen och
kastar ett papper. Sen stoppar hon njutningsfullt en glass i
munnen. Jag skrattade och sa att det var årets första uteglass.
Hon hade väntat i 3 timmar igår på pendeln så nu var hon klädd
för lång väntan, men blev så sugen på glass, varm som hon var.

Kommentarer

Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Publicerad 2010-02-25 16:59:21

Muntra Fruarna verkar att ha vansinnigt kul. Viktigt att skratta, det är bra för hela kroppen o knoppen!



Anna

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-02-25 19:29:13

Ett gott skratt förlänger livet är det ju sagt.

Härligt att ni har skoj när ni träffas.

Kram Ingrid

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-02-25 21:49:23

Dubbla lager; ser det framför mig:) För ngr dgr sedan klädde jag på mig så mycket så att jag nästan inte kunde kliva på bussen...

Postat av: Sylvia

Publicerad 2010-02-27 22:31:13

Härligt när man kan skratta åt eländet!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela