bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Förkylt!

Publicerad 2010-04-02 11:49:34 i Allmänt,

Jag fick en jätteförkylning som aldrig ger med sig. Det
värsta var att jag hade biljetter till Björn Skifs på Cirkus
med betald mat i deras trevliga restaurang på skärtorsdagen.
Jag släpade mig dit med olika bussar. Både mannen och jag
tog fel på en timme så vi var där VÄLDIGT tidigt. Jag försökte
hosta av mig innan vi gick in. Det var gaspachio??? soppa som
jag fick ned tre små skedar av. Sen oxfile med potatiskaka. Jag
som normalt slukar mat alltför fort satt och tuggade i evigheter.
Det blev tre små tuggor och två miniklunkar av vinet sen gav jag
upp. En äldre herre vid bordet bredvid satte i halsen och det blev
stor dramatik! Personalen agerade blixtsnabbt. De ringde efter
ambulansen och frågade om det fanns någon läkare där. Det
gjorde det och mannen som var helt blå i ansiktet lades på golvet
efter att de fått loss matbiten. En personal satt hela tiden och
höll honom i handen. När han sittande bars ut av ambulansmännen
såg han normal ut. En eloge till restaurangpersonalen som lyckades
skapa lugn mitt i dramatiken.
Björn skifs var absolut helbra!! Alla stod upp och sjöng med på slutet.
Jag klarade mig utan några stora hostanfall.
Idag gäller lugn och vila!!

Kommentarer

Postat av: Ninna

Publicerad 2010-04-02 18:52:00

Jag tänker "hjälp!" när jag läser ditt inlägg. Vilken dramatik! Tur att folk agerade så snabbt.



Björn Skifs är en skicklig, mångsysslande artist. Jag förstår att du är nöjd. Synd att maten inte "funkade" så bra.



Nu kan du inrikta dig på enbart tillfrisknande, nu när du lyckats se showen..

Postat av: Ingrid ♥

Publicerad 2010-04-02 20:17:45

Kul att du är med och tävlar

hoppas bara att du har gissat rätt nu

Lycka till

Kram Ingrid

Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Publicerad 2010-04-03 08:49:07

Men vilken dramatik! Skönt att allt gick lugnt och att du inte hostade under föreställningen. Hoppas du är på bättringsvägen? Själv är jag det inte, det är en seg o intensiv förkylning med en konstig huvudvärk jag fått. Huvudvärken sitter på 'utsidan' liksom i hårrötterna.

Hadebra o kram

Anna

Postat av: ulla

Publicerad 2010-04-03 09:11:17

Det blir alltid dramtaik nar du ar ute.

Glad pask fran Blakulla.

Postat av: Eva

Publicerad 2010-04-03 10:50:19

Men du, vilken dramatik!!

Hoppas att din förkylning gett med sig, jag är bättre men har en dryg hosta som kom i eftersläp på eländet.

Ha en fortsatt riktigt trevlig påsk!

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-04-03 20:34:51

Jösses vad läskigt! Hosta OCH matolycka...inte undra på att du knappt fick i dig någon egen mat.

Denna hemska förkylning! Min hänger fortfarande i...nu börjar det göra ont i halsen igen. Hela förra lovet var jag ju sjuk:(



Hoppas du får njuta lite av påsken ändå!

Postat av: Anmaja ♥ Lussekatt

Publicerad 2010-04-04 15:40:24

Hoppas bättre idag - som jag?

Anna

Postat av: Selma

Publicerad 2010-04-05 06:27:06

Så trist att inte kunna njuta fullt ut när man kommer sig iväg.

Postat av: elena cn

Publicerad 2010-04-06 23:08:20

Har du smittat mig!! Jag kan inte andas...är lite täppt:(

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela