bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Mörka urskogen.

Publicerad 2009-10-13 11:31:14 i Allmänt,

Det var dags att träffa Muntra Fruarna i går. Vi var tre
som möttes på Södra Station. Den fjärde skulle ansluta
efter några stationer. Vi kom på rätt tåg och bytte på rätt
ställe, vad kunde då gå fel? Jo när vi klev av gick vi åt höger
som alla de andra, men väl framme vid perrongens slut stod
vi frågande vid en trappa?! "Brukar vi verkligen klättra upp i
den här trappan?" undrade jag och tänkte på mina skruvar. Nej,
ingen kom ihåg det. Då ringde värdinnan och undrade var vi var.
Hon stod och väntade i andra änden av perrongen. Så det var
bara att traska iväg dit. Typiskt att inte kunna göra ALLT rätt en
enda gång.
Väl framme fick vi stekt fläsk med löksås. SÅ gott! Sen var
det fritt fram att skratta och ljuga som vanligt. Jag vann på
vinlotteriet. Det var länge sen så jag blev så glad. Mannen hämtade
oss med bil och för första gången i hans liv körde han fel. Vi kom
allt längre in i en kolsvart urskog. Inte visste vi var vi var heller.
Han vände om och började på nytt. Till slut kom vi rätt och efter
ytterligare 45 minuter var vi alla hemma. Åå, Söder äntligen.





Nu hoppas vi att värdinnan flyttar närmare stan snart!

Kommentarer

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-10-14 18:12:27

Det verkar vara kul med era träffar och dramatiskt med att hitta så bra också! L

Kram - Anna

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-14 19:07:16

Tur med mobil i vissa läge.

Skönt att ni kom rätt till slut.

Kram Ingrid

Postat av: ulla

Publicerad 2009-10-14 20:34:19

Du får börja med höger och vänstermarkering på ärmarna när du ska ut på landet ;-) ;-) :-)

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-10-14 20:42:13

Men oj vilken utflykt! Både gubben och gumman åkte/gick fel!!

Idag har jag kört sönder bilen lite mot garagestolpen...stressad som jag var. Fyyyyy, vad jag svor. Jag hade hellre kört vilse i en timme:(

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-10-14 20:59:36

Grattis till påfyllning i vinlagret.

Postat av: Vivan

Publicerad 2009-10-14 21:12:49

Tack vännen för goa kommentaren om mitt foto!

Goda vänner är guld värt!!

Kramen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela