bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Goda grannar.

Publicerad 2009-10-19 10:41:04 i Allmänt,

Där satt vi i vår ensamhet och slappade. Inte hade vi hittat
på någon middagsmat heller. Orka! Då ringde vår bästa och
gulligaste granne på 3 trappor. "Har ni lust att komma ner
och äta middag med mig??". Om vi hade. Lite senare stod vi
utanför hennes dörr med lite vin. Underbart god mat och så
trevligt hade vi i flera timmar.





Jag önskar att alla hade en sån bra granne! Tack!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-10-19 20:11:39

Vilken höjdargranne :-)

Postat av: stina

Publicerad 2009-10-19 21:07:20

En sån granne skulle jag vilja ha ....orka laga mat!

Vilka raffiga stövlar du har.

Kram

Postat av: Ninna

Publicerad 2009-10-19 22:46:29

Vilket sammanträffande - ni utan lust för att laga mat - hon med lust för att bjuda er:) "Tajming".

Postat av: Anna & Lussekatt

Publicerad 2009-10-20 13:10:52

Så bra det låter. Mina grannar är min hyresvärd och vi umgås inte på det sättet, fast de är jättebra, men det får nog inte bli för privat. Däremot har jag goda vänner som hinner bjuda mig sjutton gånger på middag innan jag hinner komma till skott. De är underbara.

Överdrev kanske lite om hur ofta de bjuder innan jag gör det... Men i alla fall...

Anna

Postat av: elena cn

Publicerad 2009-10-20 16:12:37

Hihi...orka...hihi. Vi har minnsan inga grannar som bjuder på middag...men i och för sig så gör ju inte jag det heller. Man måste nog vara söderbo för att göra det, eller?!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-10-20 19:27:08

vilken granne ni har....var rädd om henne.

Sådana växer inte på träd precis.

Härligt.

Kram Ingrid

Postat av: Vivan

Publicerad 2009-10-21 18:50:27

Goda grannar skall man vara rädd om...och det är ni ju!

Kramen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela