bellapension

Pensionär mitt på Söder, hur kul är det? Rätt kul faktiskt.

Lördag i Norrtälje.

Publicerad 2009-05-03 22:33:22 i Allmänt,

På lördagen åkte vi som vanligt in till Norrtälje. Det är
en liten stad men i alla fall en STAD! Där hamnade vi
på en modevisning av en nyöppnad affär. Festkläder,
tror jag.



De bjöd på kaffe med bröd men jag stormlängtade
efter kamwienerbröd så vi fikade på Tösse. Där
satt vi och njöt i solen.



Det var tingel-tangel-marknad och på Lilla Torget
stod några och målade.



På kvällen var det middag och sen TV. Vi pansjon
har det inte lätt. Här sitter mannen och deppar över
lax med grönmögelost och citronsås med ett glas
vitt. Ska det behöva vara så här??



I morgon åker vi hem till vårt riktiga hem i staden.
Jag måste få andas och slippa allt fågelkvitter.

Kommentarer

Postat av: Anmaja

Publicerad 2009-05-04 16:04:00

Här blir jag alltid glad i Din blogg. Det känns som om Du bjuder på de godast laxbitar och wienerbröd. Det sistanämnda är bra att få sig till livs så här virtuellt bara - då man som jag inte äter sånt i verkliga livet.

Jag har förstått att jag måste göra ett besök på Lisas, bara för att insupa atmosfären. Jag reser till huvudstaden på onsdag och åter hem på tisdag. Jag hoppas det går att klämma in i planeringen som ännu inte är så framskriden.

Tar nya bärbara vännen med så jag hör av mig om jag inte hittar dit. L

Anna

Postat av: Bia

Publicerad 2009-05-04 16:40:26

Stackars, stackars Harald!

Vicken "dålig" måltid!

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-05-04 19:42:11

Ha ha ha ... andas och slippa fågelkvitter.

Måste tydligen få lantluft i lagom portioner likaså med fågelkvitter.

Du är för rolig.

För mig blir det tvärtom, lagom portion med avgaser så är jag nöjd. Storstan för mig är Malmö.

Kram Ingrid

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Bella

Pensionär som bor mitt på Söder. Har varit lärare i 37 år. Lantställe i Roslagen. Dotter och två barnbarn bor också på Söder. Gift sen 1994 med en praktisk och händig man.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela